Schrijf in op onze nieuwsbrief en ontvang de laatste aanbiedingen en acties.
Voor elke nieuwe aanmelding voor onze nieuwsbrief schenkt Signomatic 2 EUR aan de organisatie die wij die maand steunen. Lees meer.
Juridische naam: SignMax AB
EU OSS VAT-reg. no: SE556756876001
Postadres: Box 21, 433 21 Partille, Zweden
Adres: Fläskebovägen 5, 438 91 Landvetter, Zweden
E-mail: info@signomatic.be
De volgende voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen die door de klant bij SignMax AB (hierna 'ons', 'wij' of 'SignMax') worden gedaan via signomatic.be.
Wanneer je een bestelling plaatst, wordt er een overeenkomst aangegaan tussen jou en SignMax, die van toepassing is op jouw bestelling, inclusief eventuele vragen of geschillen die ontstaan als gevolg van je bestelling. De versie van de voorwaarden die van toepassing is op jouw bestelling is de versie die beschikbaar is op bordenmax.nl op het moment dat je de bestelling plaatst. Zodra we je bestelling hebben ontvangen, wordt er een bevestiging verzonden naar het e-mailadres dat je hebt gebruikt bij het voltooien van je aankoop. Zorg er daarom voor dat je het juiste e-mailadres opgeeft, omdat de bevestiging nodig kan zijn voor eventueel toekomstig contact met onze klantenservice. Wij verzoeken je vriendelijk om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen als je geen bevestiging hebt ontvangen.
We sluiten geen overeenkomsten met minderjarige personen zonder toestemming van een voogd.
De prijzen op de website worden weergegeven in €. Als je als particulier bestelt, worden de prijzen inclusief btw getoond. Als je ervoor kiest om als bedrijf een bestelling te plaatsen, worden de prijzen exclusief btw getoond. Bij de laatste stap van het bestelproces zie je het uiteindelijk te betalen bedrag. In de winkelwagen en voordat je de bestelling plaatst, zie je ook wat de verzendkosten zijn.
We behouden ons het recht voor om bestellingen te annuleren in gevallen waarin de eigen afbeeldingen van de klant niet van voldoende kwaliteit voor productie zijn, evenals in het geval van technische fouten.
We behouden ons het recht voor van prijswijzigingen zonder voorafgaande kennisgeving. De prijs die van toepassing is op je aankoop is de prijs die beschikbaar is op bordenmax.nl op het moment dat je jouw bestelling plaatst.
We behouden ons het recht voor om bestellingen met ongepaste en/of aanstootgevende inhoud te weigeren. Dit geldt bijvoorbeeld voor pornografische, racistische en nazistische logo's/afbeeldingen en/of boodschappen. Je bent er zelf voor verantwoordelijk dat het materiaal niet in strijd is met wet- of regelgeving.
Privépersonen worden 21% BTW in rekening gebracht. Bij bedrijven die een geldig BTW-nummer invullen, wordt de BTW verlegd. Bedrijven die geen geldig BTW-nummer invullen, zal 19% niet-aftrekbare BTW in rekening gebracht worden.
SignMax maakt gebruik van bPost en DHL als bezorgdiensten om bestellingen te leveren. Afhankelijk van de grootte, het gewicht en de waarde van de bestelling bieden wij verschillende bezorgopties:
Brievenpost (zonder track & trace): 3,99 EUR
Brievenpost (met track & trace): 5,99 EUR
Pakketpost DHL (met track & trace): 11,99 EUR
Voor particulieren wordt het pakket bij het dichtstbijzijnde bezorgpunt geleverd. De klant wordt hiervan per brief op de hoogte gesteld.
Voor bedrijven wordt het pakket zonder kennisgeving op het opgegeven bezorgadres geleverd.
We streven er altijd naar om onze artikelen binnen de opgegeven termijn te leveren, maar bij onverwachte gebeurtenissen kunnen er vertragingen optreden. In geval van vertraging zal de klant zo snel mogelijk per e-mail worden gecontacteerd, waarna er een nieuwe levertijd zal worden vastgesteld. Als het artikel niet binnen veertien dagen op het aangegeven bezorgadres wordt geleverd, verzoeken we je via e-mail contact met ons op te nemen. Je hebt het recht om de aankoop te annuleren als de vertraging van wezenlijke betekenis is. Als de levertijd langer is dan dertig dagen, heb je altijd het recht om je aankoop te annuleren.
Een bestelling met bezorgmethode postpakket die niet binnen 14 dagen wordt opgehaald, wordt aan ons geretourneerd. In het geval dat de bestelling niet op tijd wordt opgehaald, is de klant verantwoordelijk voor de retourzending.
Signomatic.be is verantwoordelijk voor transportrisico's wanneer het artikel naar jou wordt verzonden. De klant is echter verantwoordelijk voor het transportrisico wanneer het artikel aan ons wordt geretourneerd, in het geval dat een retour van een artikel noodzakelijk is.
Lees hier meer over onze levertijden.
SignMax AB is verantwoordelijk voor de persoonsgegevens die worden verzameld in verband met jouw bestelling. Wanneer je iets bij ons koopt, geef je persoonsgegevens door, zoals naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer. Deze gegevens hebben we nodig om de bestelling bij jou te bezorgen, maar ook om eventuele klachten af te handelen en latere bestellingen te beheren. Voor het wijzigen van het bezorg- en/of factuuradres, verzoeken we je in te loggen in de klantenzone en de gewenste aanpassingen te maken. De klant is er zelf verantwoordelijk voor dat het bezorg- en factuuradres juist zijn. Het e-mailadres kan worden gebruikt om onze nieuwsbrief te verzenden. Het afmelden voor onze nieuwsbrieven is eenvoudig en ook kun je bij het plaatsen van een bestelling ervoor kiezen om geen nieuwsbrieven van ons te ontvangen.
Als klant heb je recht op toegang tot de informatie die wij over jou hebben geregistreerd. Je kunt, onder andere, ook op verzoek je gegevens laten corrigeren of verwijderen. Als je dergelijke informatie wenst te ontvangen, neem dan contact met ons op via info@signomatic.be.
Voor volledige informatie over onze verwerking van je persoonsgegevens en je rechten, verwijzen we je naar ons privacybeleid.
Je bestelling wordt bevestigd wanneer je klikt op 'Bestelling plaatsen'. Als de betaling mislukt is, heb je de mogelijkheid om het nog eens te proberen of een andere betaalmethode te kiezen in de volgende stap. Wij bieden de volgende opties:
Betaalkaart: Met betaalkaart betalen is veilig. Wij accepteren VISA en Mastercard. Je betaling wordt behandeld door Adyen B.V. met een versleutelde beveiliging en volgens strenge normen die door de bank worden gesteld. Adyen B.V. voldoet aan de vereisten van PCI DSS. Signomatic.be heeft een SSL-certificaat en je rekeninggegevens worden direct naar de bank verzonden en kunnen niet door iemand anders dan je bank worden gelezen of geopend.
Wij maken gebruik van 3D Secure. 3D Secure is een beveiligingsoplossing voor online aankopen met betaalkaart die ontwikkeld is door de kaartnetwerken Visa en MasterCard. Het doel van 3D Secure is om bij online aankopen de consument op een veilige manier te valideren en daarmee het risico op misbruik van kaartgegevens te verkleinen.
Factuur: Als je met een factuur betaalt, wordt er 3,87 € incl. BTW in rekening gebracht. De factuur moet binnen 20 dagen voldaan zijn. Als de factuur niet betaald is, wordt er 5 € herinneringskosten in rekening gebracht en achterstandsrente. Indien betaling uitblijft, zal de vordering uit handen worden gegeven aan onze incassopartner.
Directe betaling via PayPal – Na bevestiging van je aankoop bij de kassa, word je doorverwezen naar PayPal om je betaling te voltooien. Het geld wordt direct van je rekening afgetrokken wanneer je de transactie goedkeurt.
SOFORT banking (van Klarna): Sofort betalingen worden afgehandeld door Adyen B.V., gecodeerd en in overeenstemming met strikte banknormen. Wanneer een klant Sofort als betalingsmethode selecteert, wordt hij/zij naar de website van de uitgevende bank gebracht om de betaling te voltooien. Adyen wordt alleen geïnformeerd over de uitkomst van de gebeurtenis, er wordt geen verdere informatie overgedragen.
Je kunt je bestelling annuleren totdat de levering in gang is gezet door ons een e-mail te sturen op info@signomatic.be. Zodra de levering is gestart, kun je de bestelling niet meer annuleren.
Het herroepingsrecht is niet van toepassing wanneer de aankoop betrekking heeft op een artikel dat is vervaardigd volgens de instructies van de klant of dat anderszins duidelijk persoonlijk van aard is. Wanneer je bestelling is verzonden, vervalt daarom het herroepingsrecht, omdat al onze producten volgens de individuele wensen van de klant gemaakt worden.
Hoewel we afzien van het herroepingsrecht, is het ons doel ervoor te zorgen dat je je veilig voelt wanneer je iets bestelt bij SignMax. Als je niet tevreden bent met je artikel, passen we daarom onze tevredenheidsgarantie toe, die van toepassing is op ons volledige assortiment. Onze tevredenheidsgarantie houdt in dat je contact met ons kunt opnemen als je niet tevreden bent met je bestelde product. In de eerste plaats corrigeren we hetgeen waar je niet tevreden over bent en sturen we in plaats daarvan een nieuw product. Mocht dat het probleem niet oplossen, dan zullen we in plaats daarvan een volledige terugbetaling/creditering uitvoeren.
Om gebruik te maken van onze tevredenheidsgarantie, neem je zo snel mogelijk contact met ons op via onze bovenstaande contactgegevens, bij voorkeur via e-mail. We hebben je ordernummer en een beschrijving nodig van hetgeen waar je niet tevreden mee bent.
Onze tevredenheidsgarantie is dertig dagen geldig nadat het artikel aan jou is geleverd. Met andere woorden, je moet ons binnen dertig dagen na ontvangst van je product op de hoogte stellen van hetgeen waar je niet tevreden mee bent.
Je wettelijke rechten worden niet beïnvloed door onze tevredenheidsgarantie, maar deze is van toepassing naast je wettelijke rechten.
Naast het reclamerecht en tevredenheidsgarantie biedt SignMax één jaar garantie op alle producten uit het assortiment.
Reclamaties worden aanvaard als er sprake is van productiefouten of transportschade.
Als je om welke reden dan ook over een artikel wilt reclameren, neem dan contact op met onze klantenservice via e-mail op het volgende adres: info@signomatic.be. Je kunt ook contact met ons opnemen via onze andere contactgegevens, zoals hierboven vermeld. We hebben je ordernummer, een beschrijving van het probleem en bij voorkeur een foto van het foutieve product nodig. We kunnen je vragen om het foutieve product te retourneren voor nadere inspectie. Als er een productiefout of transportschade wordt geconstateerd, wordt de reclamatie aanvaard. Bij een aanvaarde reclamatie worden eventuele retourkosten aan de klant vergoed. Houd er rekening mee dat een klacht altijd binnen een redelijke termijn moet worden ingediend (twee (2) maanden worden altijd als redelijk beschouwd), echter niet later dan drie (3) jaar na ontvangst van het artikel. Als een reclamatie wordt aanvaard, compenseren we je door het bestaande product te herstellen, met een nieuw, gelijkwaardig product, met korting of door je betaling voor het product (inclusief verzend- en retourkosten) te restitueren.
We betalen de klant terug binnen tien dagen gerekend vanaf de datum waarop de overeenkomst om goede redenen is beëindigd. De terugbetaling gebeurt met dezelfde betaalmethode die je gebruikt hebt bij het plaatsen van de bestelling. Indien we eisen dat het artikel wordt teruggestuurd voor inspectie, wordt je volledig gerestitueerd, op voorwaarde dat het artikel bij ons wordt afgeleverd in vrijwel dezelfde staat als toen het artikel aan jou werd geleverd. Als een geretourneerd artikel in grotere mate is gebruikt of behandeld dan noodzakelijk om de kenmerken en functie ervan vast te stellen, heeft SignMax recht op een aftrek voor de waardevermindering van het artikel, die kan oplopen tot de volledige prijs van het artikel.
Ons streven is altijd om eventuele problemen samen met onze klanten op te lossen. Je kunt ook contact opnemen met de consumentenadviseur in jouw gemeente of, bij aankopen over de grens, je klacht indienen bij het platform voor onlinegeschillenbeslechting van de EU, beschikbaar via EC Online Dispute Resolution.
In het geval dat delen van deze voorwaarden ongeldig worden verklaard of door een rechtbank of regelgevende instantie als niet-effectief worden beschouwd, heeft dit geen invloed op de geldigheid van de resterende voorwaarden.
SignMax is door middel van deze voorwaarden uitgesloten van aansprakelijkheid voor schade of vertragingen als gevolg van omstandigheden buiten onze controle. Voorbeelden van dergelijke omstandigheden zijn overstromingen, branden, werkonderbrekingen, verboden, beperkingen, sabotage, slechte transport- en weersomstandigheden en oorlog.